تکنولوژی روز خودرو

اخبار بروز در مورد صنعت خودرو

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

ب ام و با مفهوم جدید هیبرید

خودرو مورد بحث مدل330 e نام دارد در این مدل سیستم بصورت خودکار مد eDrive را فعال می کند و بصورتی هوشمندانه سیستم  بهره وری حرکتی خودرو برای بالا بردن راندمان ترکیب موتور الکتریکی و موتور احتراقی وابسته به ان در حرکت و وضعیت شارژ باطری را تعیین می کند.وضعیت ها به دوصورت تقسیم شده اند:

اگر باطری وضعیت شارژ ان بین 12 تا 100 درصد باشد، شما می توانید در حالت کاملا الکتریکی حرکت کنید.

اگر وضعیت شارژ باطری کمتر از 12 درصد افت کند، در سرعت های بالاتر یا نیاز به نیروی بیشتر  موتور بنزینی بطور اتوماتیک سویچ می گردد، ب ام و 330e جدید می تواند بطور کامل در حالت برقی در سرعت های پایین حرکت کند.

                

در حالت: max edrive

شما از رانندگی کاملا الکتریکی لذت ببرید، با الایندگی صفر.در سرعت های بالاتر یا وقتی که پتانسیل شتابگیر کمتر شده است،موتور احتراقی بطور خودکار روشن می شود.

                

حالت ذخیره باطری:

وقتی وضعیت شارژ باطری ضعیف است، ذخیره باطری فعال شده این شارژ شدن بوسیله موتور می باشد یا اجازه می دهد شارژ را در حالت ذخیره باشد. در راه راننده می تواند ظرفیت باطری را برای حالت رانندگی کاملا الکتریکی ذخیره نگه دارد.

               

مدیریت پیش بینی انرژی:

بهنگام وارد کردن مقصد بداخل سیستم رهیاب، شروع به انالیز مسیر برنامه ریزی شده کرده و ازروی داده های ثابت مانند سرعت ثابت و اطلاعت زمان واقعی  وضعیت جریان ترافیک همان لحظه را استفاده کند.در مسیر حرکت سیستم در حالت بهره وری با موتور کاملا الکتریکی استفاده می کند،که در مسیر این وضعیت سودمندتر است.

              

سیستم محرکه:

در بالاترین خروجی برای موتور 4 سیلندر بنزین سوز دو توربو و یک موتور الکتریکی با سیستم edrive با بهره وری بالا نیروی رانش مورد نیاز مدل 330e  سالن را تامین می کند. این میزان عملکرد از سیستم هیبریدی پیشنهادی را شما انتظار ندارید، بطوریکه برای رسیدن سرعت 0-100 این مدل فقط در 6.1 ثانیه بطول می انجامد، با حداکثر سرعت 224km/h  این توانایی توسط موتور الکتریکی 75hp) 57Kw )صورت می پذیرد، در حالیکه موتور احتراقی این مدل 183hp) 135kw )  را ارائه می کند در ترکیب این دو موتور حداکثر خروجی موثری برابر 261hp) 192kw)  تحویل می دهد.

     

           

اسایش:

همانطور که انتظار دارید ب ام و با نواوری در مدل جدید 330e برای شما نهایت اسایش را به ارمغان می اورد. باطری ولتاژ بالا در یک جای جمع جور که دران فضای بار 360 لیتری جدا شده فضای کافی برای قرار گرفتن وسایل مورد نیاز روزمره شما را براورده می کند. ویژگی استاندارد تعلیق و سیستم حرکتی کاملا پویا با پایداری بالا در هر زمان شما را بایک تجربه بزرگ رانندگی متقاعد می سازد، حتی در زمان رانندگی طولانی مدت یا وقتیکه خودرو بار سنگین حمل می کند.

               

برگردان سعید ساغری

منبع: bmwblog

۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۵:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید ساغری

پدیده ای جدید از مرسدس

بار دیگر مرسدس اخرین محصول مفهومی خود را بانام vision tokyo معرفی کرد،این مدل با شاسی یکپارچه ،طراحی اینده نگرانه همچنین با طراحی محیط داخلی  منحصربفرد تعریف جدیدی از لوکس بودن و پیشرفته بودن را به همه دیکته می کند.توکیو ویژن خودروی بی نظیر که بهره وری بالا در کنار همه کاره بودن را بصورت هوشمندانه ترکیب کرده  که می توان همچنین توانای رانندگی بصورت خودکار را در این محصول نام برد,این خودرو با ابعاد کوچک خود و توانای حمل 5 سر نشین در شهر توکیو که فضای شهری ان برای 9 میلیون نفر فقط 622 کیلومترمربع هست در مقابل شهری چون پاریس که کمتر از یک چهارم ان جمعیت دارد را می تواند کمکی بزرگ باشد

                                

بطوریکه گوردن واگنر مدیر طراحی دایملر در این مورد گفته:خودروی مفهومی توکیو ویژن را تجسمی از اینده شهرهای بزرگ دانست. توکیو ویژن مثل تمامی مدل های جدید بنز از led های بیشماری در پیرامون این مدل بکاربرده است چراغ های ابی رنگ که بع زیبای از میان چرخ های 26 اینچ و همینطور از زیر رکاب های خودرو چشم نوازی می کنند و همچنین به ما یاداور می کند شما بایک خودرو بدون الایندگی تمام الکتریکی روبرو هستید،

                                               

کنترل خودکار خودرو توسط یک دوربین360  درجه بر بالای سقف خودرو بر عهده دارد.در داخل خودرو فضایی از اینده را مشاهده می کنید هیچ اثری از پنل متداول lcd برای کنترل سیستم های کنترلی و پخش صوتی دیده نمی شود جای ان یک صفحه پنجره ای شفاف سرتاسری تمامی کنترل های الکترونیکی را به عهده دارد.

                                             

ابعاد خودرو طول 4801 میلی متر و عرض 2100 میلی متر و ارتفاع 1600 میلی متر می باشد،درب خودرو بطرف بالا باز می شود و این برای ترافیک شهری بزرگ توکیو مناسب خواهد بود،صندلی ها با چرم سوراخ دار این ماشین نور پس زمینه ای تزیین شده به شکلی منحنی و ارگونومیک طراحی شده طوری که بتوان براحتی بتوان بروی ان نشسته یا پیاده شده،در پشت سر همین صندلی ها صفحه های نمایشگر بزرگی قرار گرفته تمامی مسولیت های سرگرمی و برنامه های کاربردی مثل نقشه خوان را برعهده دارد،همچنین تمامی فضای داخل بشکل انحناهای نرم که توسط چرم احاطه شده است.

        

سیستم محرکه این خودروی هیبریدی می باشد به همین دلیل پوسته بدنه ان طوری طراحی شده تا در تصادفات باطری های مولد از اسیب بدور باشند,باطری های فشرده توسط اتصالی مدرن بنام f-cell با قدرتی خاص توسط القای الکتریکی شارژ می شوند. مخزن های موتور هیدروژنی این خودرو توسط پلاستیک تقویت شده توسط الیاف کربن(CFRP) ساخته شده است. تمامی این تمهیدات باعث شده خودروی ترکیبی مورد بحث در مجموع 890 کیلومتر با هردو سیستم که توسط باطری های ان 190 کیلومتر ان را تامین می کند  را بپیماید  .

                                                                                                                                    

۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید ساغری