تکنولوژی روز خودرو

اخبار بروز در مورد صنعت خودرو

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۴ ثبت شده است

لامبورگینیLP580-2 Huracan

لامبورگینی هوراکان LP580-2  

شرکت خودروسازی لامبورگینی برای سال  2017 مدل جدید بهینه شده هارکان با کد LP580-2 را معرفی کرده این کوپه محرک عقب می باشد. این مدل بطور ویژه طراحی و مهندسی شده تا ترکیب جدیدی از دینامیک با پکیج رانندگی هیجان اور مدل LP580-2 بالا ببرد.

لامبورگینی هوراکان LP580-2 ادامه دهنده سنت های خالص و رویایی لامبورگینی است، استفان وینکلمن مدیر عامل لامبورگینی می گوید: این مدل محرک عقب کاملا متناسب با خانواده هوراکان است و برای کسانی که علاقه به تجربه رانندگی  حتی خشن هستند و یا کسانی که در حال حاضر با دیگر مدل های محرک عقب و تنفس طبیعی لامبورگینی رانندگی می کنند. این مدل خالص ترین چهره از لامبورگینی تا به امروز است و همینطور پیشرو تکنولوژی در این کلاس می باشد. این مدل ، ماشینی خشن برای رانندگانی سختگیر است: که حداکثر لذت رانندگی را بهمراه دارد.

مدلLP580-2 برای تجربه رانندگی واقعی مهندسی و تقویت شده است.با این موتور V10 تنفس طبیعی قدرت 580 اسب بخار (426 کیلووات) را به محور عقب منتقل می کند. وزن خالص این مدل فقط 1389 کیلوگرم است بنابراین33 کیلوگرم سبکتر از نسخه 4 چرخ محرک می باشد. تقسیم وزن 40 درصد بر محور جلو و 60 درصد بر محور عقب باعث کاهش اینرسی بر محور جلو شده است. یک سیستم جدید مدیریت تنظیم توان ، تعلیق اصلاح شده، تنظیم سیستم فرمان جدید و سیستم پایداری و سیستم کنترل کشش کالیبره شده که راننده بطور مستقیم بتواند از شرایط جاده مطلع شود. حالت های قابل انتخاب در رانندگی با این مدل : Strada ، Sport و Corsa انتخاب این حالت باعث تقویت بیش فرمانی می شود که از خصیصه های رفتاری خودروهای محرک عقب است. مدل محرک عقب هوراکان با تمام نواوری ها مکمل مدل های ارائه شده LP610-4 چهارچرخ متحرک و همینطور نسخه اسپایدر است. هریک از جزئیات زیبا  طراحی هوراکان LP580-2 بواسطه نتیجه عملکرد بین طراحان Centro Stile و کارشناسان آیرودینامیک لامبورگینی است. محفظه های بزرگ جدید در جلو خودرو مخصوصا برای ورود مستقیم هوای خنک و برای افزایش نیرو رو به پایین در محور جلو از جریان باد مخالف را شکل داده شده است.  لبه اسپویلر به همراه دیفیوزر بکارفته در زیر عقب خودرو باعث بهبود جربان هواگشته  و در ضمن نیازی به استفاده از باله در عقب هوراکان نمی باشد. در مدل جدید هوراکان LP580-2 رینگ های سایز 19 با مارک Kari با پهنای متفاوت در عقب و جلو خودرو برای بالابردن چهره پرتحرک لامبورگینی جدید بکار رفته است. شرکت پیرلی لاستیک با کد PZero بطور انحصاری برای چرخ های عقب این مدل توسعه داده است. ترمزهای فولادی با دیسک و کالیبرهای الومینیومی بطور محسوسی از وزن کاسته و همچنین باعث بهبود در خنک کاری دیسک ها شده اند.

مهندسی مجدد برای بالا بردن کارایی  چرخ های عقب

هوراکان موتوری 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی نصب شده در وسط را دوباره مهندسی کرده تا حداکثر قدرتی برابر 580 اسب بخار و همچنین گشتاور خروجی برابر با 540  نیوتن متر  می کند که 75 درصد این گشتاور در دور 1000 دور بر دقیقه در دسترس است. همانند دیگر ورژن های هوراکان در مدل LP580-2 نیز سیستم غیر فعال کردن سیلندرها برای بهبود در راندمان موتور بکار رفته است. زمانی که تمام ظرفیت موتور نیاز نیست، 5 سیلندر از 10 سیلندر موتور بطور موقت توسط سوییچ  قطع کن یک بانک سیلندر را غیر فعال می کند. و در زمانیکه راننده قصد دارد شتاب بگیرد، سیستم سوییچ بلافاصله به حالت 10 سیلندر برمی گردد، این درحالیست که تشخیص اش توسط راننده تقریبا غیر ممکن است. این سیستم باعث کاهش مصرف سوخت شده که در سیکل ترکیبی 11.9 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف نموده و گاز CO2 خروجی برابر با 278 گرم در هر کیلومتر دارد. این مدل با وزن خالص 1389 کیلوگرم توانسته 33 کیلوگرم نسبت به مدل LP610-4 سبکتر شود، که نتیجه ان نسبت قدرت به وزنی برابر با 2.4 کیلوگرم بر هر اسب بخار را بدست اورد. در LP580-2 ترکیبی از الیاژ آلومینیوم و فیبرکربن در شاسی این هوراکان استفاده شده تا به کاهش وزن این مدل کمک شود با نصب کمک فنر ها بهمراه انتی رول بار ها بروی سیستم تعلیق جناقی دوبل جدید این مدل استحکام پیچشی هوراکان LP580-2 به میزان 50 درصد نسبت به مدل گالاردو LP550-2  بهیود یافته است. سیستم کلاچ دوبل بهمراه گیربگس 7 سرعته به اختصار (LDF) این اطمینان را میدهد که در سریعترین زمان دنده ها تعویض گردند و این گیربکس دارای گزینه "Launch Control" نیز هست که برای رسیدن به حداکثر شتاب در زمان شروع به حرکت از حالت سکون می شود.

سیستم الکترونیکی فرمان و گزینه انتخابی سیستم فرمان دینامیکی لامبورگینی (LDS) طوری تنضیم شده اند که بهبود در چابکی و کنترل پذیری در هر شرایط رانندگی گردیده، البته بستگی به انتخاب حالت رانندگی و سرعت دارد. قسمت عقب خودرو از دید علم حرکت بالا رفته است که احساس در مرکز بودن خودرو را می دهد.

در نسخه محرک عقب همچنین سیستم پلت فرم اینرسی (Lamborghini Piattaforma Inerziale) قرار گرفته است، این سیستم سنسوری را در مرکز ثقل هوراکان قرار داده تا شکلی 3 بعدی از همه حرکات خودرو را ترسیم نماید. این اطلاعات را در زمانی واقعی برای سیستم انتخابی (optional Magneto Rheological Suspension) فراهم می کند، در ادامه سیستم های کنترل پایداری و فرمان: سیستم ESC تنظیم شده منطبق با همه شرایط لازم جهت ثبات در حرکت چرخ های عقب در هر حالت رانندگی را تایید می کند.

احساس رانندگی و حداکثر لذت

از هر نظر لامبورگینی مدل LP580-2 را طوری مهندسی کرده تا از رانندگی لذت ببرید، به راننده اجازه درک مناسب از بازخورد تماس ماشین با جاده را می دهد. سیستم مدیریت هوشمند تطبیقی شبکه (Adaptive Network Intelligent Management) روح ایتالیای خوانده می شود! با فشردن این دکمه بروی فرمان این اجازه را می دهد که راننده حالت های مختلف رانندگی را اتخاذ کند، که با تنظیم مجدد ان خواستار ذات درونی یک مدل محرک عقب شده است، حالت STRADA برای استفاده روزانه که بصورت بسیار خفیف بازخورد بیش فرمانی و به یک جهت کشش را دارد. حالت SPORT که حالت کمی مسابقه ای واحساس بیش فرمانی خفیفی را  انتقال می دهد و حالت CORSA ضمانت حداکثر کارایی در مسیر را می دهد، درصورتی که رفتار فرمان خنثی است.

مشخصات و قیمت

مدل LP580-2 در طیف وسیعی از رنگ های داخلی و خارجی و تزیینات در دسترس است. علاوه بر این از طریق برنامه شخصی سازی " Ad Personam" لامبورگینی، گزینه های نامحدود رنگ های داخلی و خارجی دارد. همچنین یک صفحه تصویری TFT با حداکثر وضوح با سایز 12.3 اینچ به همراه اخرین نسخه سیتم اطلاعات و سرگرمی لامبورگینی 2 در پنل جلو قرار گرفته است.

در مدل های قبلی محرک عقب شامل گالاردو LP550-2 ، لامبورگینی میورا، کنتاش و دیابلو نمونه کامل با یک مفهوم دیگر از لذت رانندگی با محرک عقب بودند. در انتها لامبورگینی مدل LP580-2 در نمایندگی ها با قیمت خرده فروشی 150.000 یورو با مالیات اروپا در دسترس است.

مشخصات فنی:

بدنه و قسمت های متحرک:

شاسی: ترکیبی از آلومینیوم و فیبرکربن ساخته شده است.

بدنه: قسمت بیرونی از آلومینیوم و مواد کامپوزیت ساخته شده است.

تعلیق: جناقی دوبل از جنس آلومینیوم

کمک فنرها و تعدیل کنندها: فنرهای از جنس استیل و تعدیل کننده های هیدرولیکی MagneRide سیستم کنترل الکترومغناطیسی تعدیل کننده ها به عنوان گزینه انتخابی در دسترس است.

سیستم ESC : این ویژگی ESC/ABS را می توان از طریق ANIMA تنظیم کرد، ESC را می توان غیر فعال نمود

ترمز ها: سیستم ترمز با مدار دوگانه هیدرولیک با واحد یاری کننده خلاء ترمز، کالیبرهای 8 پیستون در جلو، کالیبرهای 4 پیستون در عقب

دیسک های ترمز: دیسک های از جنس استیل که بصورت منحنی بروی ان سوراخ شده جهت تهویه مناسب، ابعاد دیسک جلو به قطر 365 در 34 میلیمتر و در عقب 365 در 32 میلیمتر

فرمان: سیستم کمکی الکترومکانیکی، گزینه انتخابی LDS با ضریب متغییر

تایرها: بصورت استاندارد از نوع پیرلی با ابعاد 35/245 شعاع ارتفاع 19 اینچ در جلو و 35/305 با شعاع 19 اینچ در عقب

رینگ ها: بصورت استاندارد 19x J8.5 در جلو و در عقب 19x J 11

آینه ها: اینه های بغل بصورت برقی

کیسه های هوا: سایز بزرگ دوگانه در جلو، کیسه های هوا سایز بزرگ جانبی

موتور

نوع : V10 با زاویه 90 درجه با سیستم دوگانه پاشش IDS+MPI

حجم : 5204 سانتی متر مکعب

قطر/کورس سیلندر: 84.5 میلیمتر  x  92.8 میلیمتر

کنترل سوپاپ : میل سوپاپ های ورودی و خروجی با سیستم پیوسته تنظیم متغییر

نسبت تراکم : 1 : 12.7

حداکثر قدرت : 580 اسب بخار(426 کیلووات) در دور 8000 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور : 540 نیوتن متر در دور 6500 دور بردقیقه

استاندارد آلایندگی : یورو 6

اگزوز: چهار کاتالیست با مقررات Lambada

سیستم خنک کننده : سیستم خنک کننده اب و روغن

سیستم مدیریت موتور : بوش MED17

نوع سیستم روغن کاری: کارتل خشک

سیستم حرکتی

نوع : محرک عقب

سیستم انتقال قدرت : 7 سرعته LDF با کلاچ دوبل، سیستم متغییر ویژگی تعویض دنده بکمک انتخاب نوع رانندگی

توانایی

حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت

شتاب صفر تا 100 : 3.4 ثانیه

شتاب صفر تا 200 : 10.1 ثانیه

ابعاد خودرو

فاصله محور : 2620 میلیمتر

طول خودرو : 4459 میلیمتر

پهنای خودرو با احتساب اینه های خارجی : 2236 میلیمتر

ارتفاع : 1165 میلیمتر

طول محور جلو : 1668

طول محور عقب : 1620

شعاع گردش : 11.5 متر

وزن خالص : 1389 کیلوگرم

وزن / قدرت : 2.4 کیلوگرم / اسب بخار

تقسیم وزن : 40 درصد در جلو و 60 درصد در عقب

ظرفیت مخزن سوخت : 80 لیتر

مصرف سوخت

در شهر : 17.2 لیتر در صد کیلومتر

در بزرگراه : 8.9 لیتر در صد کیلومتر

ترکیبی : 11.9 لیتر در صد کیلومتر

آلاینده CO2 : 278 گرم بر کیلومتر

سعید ساغری

منبع:netcarshow

۲۹ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید ساغری

لامبورگینیLP610-4 Huracanروباز

کمی هوای ازاد

لامبورگینی هوراکان روباز جدید با کدLP610-4  در نمایشگاه فرانکفورت 2015 معرفی شده است. این مدل سقف باز از هوراکان LP610-4 تلفیقی از قدرت و کارایی در یک کوپه هیجان انگیز با رانندگی در هوای ازاد است.

هوراکان LP610-4 اسپایدر فصل دیگری از داستان موفقیت موتورهای تنفس طبیعی V10 هوراکان است، و ادامه سنت لامبورگینی در رانندگی با سقف باز خواهد بود. مدیر عامل لامبورگینی اسفان وینکلمن می گوید: این مدل هوراکان اسپایدر تلفیقی از نواوری ، کارایی و جذبه یک هوراکان کوپه است، با تکنولوژی های جدید در ابعادی هیجان انگیز. هم سلف سابق این مدل گالاردو اسپایدر، در تاریخ کمپانی لامبورگینی پرفروش ترین مدل روباز بوده است: ما انتظار داریم این مدل هارکان اسپایدر بیش از مدل سابق خود در این راه موفق باشد.

لامبورگینی هوراکان اسپایدر جدید در واقع الهام بخش تکنولوژی است، کیفیت برجسته و کارایی هیجان انگیز. راحتی بالا با یک طراحی خالص و دینامیک تضمین می کند نسخه کانورتیبل از هوراکان یک نماد لامبورگینی خاص از خودش است. وزن سبک سقف بازشو الکتروهیدروالیکی ارائه شده در مدل جدید لامبورگینی یک تمایز در حضورش با هردو حالت سقف باز و بسته دارد و همینطور حداکثر راحتی را برای راننده و مسافر با هندلینگ و عملکردی تسلیم نشدنی به ارمغان می اورد.

موتور تنفس طبیعی V10 با حجم 5.2 لیتر توانی بالغ بر 449 کیلوات یا 610 اسب بخار را تولید می کند. مدل جدید هوراکان LP610-4 اسپایدر در زمانی معادل 3.4 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت  می رسد و نهایتا به حداکثر سرعت 324 کیلومتر برساعت می رسد. مدل اسپایدر همچنین شامل ویژگی های فنی در مدل 2016 خانواده هوراکان می شود، از جمله: سیستم "cylinder on demand" (نیاز به سیلندر)(در توضیح این سیستم در صورت عدم نیاز به قدرت بالای موتور سیلندرها خاموش می شوند)   در ترکیب با سیستم "توقف و شروع" (در این سیستم خودرو در پشت چراغ قرمز یا ایست در موقع عدم نیاز به حرکت موتور خودرو خاموش و سپس در هنگام شروع حرکت روشن می گردد) ، سیستم کنترل الکترونیکی جدید همه چرخ محرک(AWD) برای بهبود در رفتار رانندگی.

طراحی و راه حل روباز جدید

لامبورگینی هوراکان اسپایدر اخرین نسل لامبورگینی ویژگی زبان طراحی اش را بنمایش گذاشته است. این مدل تاثیر برجسته بصری از وفاداری به اصل لامبورگینی را دنبال می کند: لامبورگینی هوراکان LP610-4 اسپایدر عنوانی هیجان انگیزی که نگاهش به حرکت است.

ویژگی بسیار متمایزی هوراکان اسپایدر در سقف بازشوی جدیدش دارد. این سقف در سه رنگ متفاوت در دسترس است: سیاه، قهوه ای و قرمز. حتی با سقف باز، خطوط در مدل اسپایدر بطور قابل ملاحظه ای با مدل کوپه متفاوت است. طول خودرو 4.46 متر و عرضی برابر با 1.92 متر و این لامبورگینی در ارتفاعی برابر با 1.18 متر ایستاده است. سقف بازشوی سبک وزن اش کاملا مناسب با نیمرخ این اسپایدر در حالت باز است و بهنگام بسته بودن فضای بسیار کارامد داخل خودرو پنهان می شود، نگهداری کامل این اسپایدر در مرکز ثقل و شکل ورزشی و به همان اندازه خطوط قدرتمند در خودرو باز است. میله ایمنی اتوماتیک طوری مخفی (میله برای جلوگیری از اسیب سر و گردن در هنگام واژگونی خودرو) شده که باعث اسیب در تصویر  نیم رخ خودرو روباز نگردد.

سیستم الکتروهیدرولیک جدید، سقف بازشو سبک وزن را توسط یک دکمه قرار گرفته در مرکز تونل اتاق فقط در 17 ثانیه و می توان نهایت تا سرعت 50 کیلومتر سقف را باز کرد. چه سقف باز یا بسته باشد، همچنین راننده می تواند بصورت برقی شیشه عقب خودرو را باز بکند، در حالیکه عملکردی بمانند شیشه جلو دارد وقتیکه بسته و باز بوده، بعنوان تقویت کننده صدای بی نظیر موتور تنفس طبیعی V10 باشد.

با سقف بسته، یک طراحی متمایز توسط دو باله متحرک توسعه یافته. باله ها در طول زمان باز بودن  قابل مشاهده است، بالا رفتن پوشش سقف تاشو تماما طراحی یک خودرو باز را مشخص می کند. بالارفتن ظاهر قدرتمند این خودرو، که از این باله ها در عقب که در پشت صندلی ها شروع و با خطوط سقف به انتهای ان ادامه یافته، کاملا نمای ظاهری یک اسپایدر را شکل می دهند. مجراهای یکپارچه در بالای اتاق در هنگام رانندگی با سقف باز اغتشاش هوا را کاهش می دهند.

حتی برای راحتی بیشتر دو محافظ باد های جانبی قابل بازشدن برای تعدیل کردن جریانات ایرودینامیکی جانبی قرار گرفته است، بنابراین این اطمینان را می دهد تا حتی در سرعت های بالا اجازه یک مکالمه راحت را بدهد. مطالعات ایرودینامیکی صورت گرفته با خارج کردن قسمت بالای شیشه جلو باعث ازاد شدن هرگونه جریان باد توسط شبکه توری شکل یا اسپویلر های متحرک گردیده. یک نسیم تقویت شده بطور محتاطانه بر اهنگ با نشان هوراکان اسپایدر زینت بخشیده است یا می تواند علاوه برآن شخصی شود. در اخر ، دو باله کوچک در بهینه سازی جریان هوا از میان قسمت موتور کمک می کنند، که این توسط تکه های باریکی درپوش مخصوص موتور دراسپایدر پوشش داده شده است. محفظه های هوای ورودی در موتور به رنگ سیاه رنگ امیزی شده اند. 

شاسی

شاسی ترکیبی هوراکان اسپایدر LP610-4 متشکل شده از الیاژ الومینیوم در جلو و عقب در قسمت اتاق سرنشینان با مواد فیبرکربن پوشش داده شده. و همچنین سطوح بیرونی از الومینیوم ساخته شده است. شاسی سبک وزن مقاومت پیچشی استثنایی را  برای این خودرو سقف باز فراهم اورده، بطوری که بهبودی بیش از 40 درصد نسبت به نسخه قبلی خود گالاردو در برداشته است، و حس دقیق یک خودرو مسابقه ای را به شما می دهد که این بدلیل اصل مفهوم مهندسی وزن پایین می باشد.وزن خالص این مدل فقط 1542 کیلوگرم، که احتساب نسبت قدرت به وزن عددی برابر با 2.53 کیلوگرم بر هر اسب بخار را به ما نشان می دهد.

ایرودینامیک فوق العاده هوراکن اسپایدر مرهون قطعات متشکل شده از قسمت زیر بدنه کاملا صاف و هموار، در حالیکه یک دیفیوزر بزرگ پراکنده کننده هوا در قسمت زیرین و یک اسپویلر در انتهای دم خودرو یکپارچه شده است. نیروی عمودی وارد بر هوراکان نسبت به نسل قبلی گالاردو 50 درصد افزایش داشته است و با ویژگی این سقف در حالت بسته به میزان بسیار از نیروی درگ کاسته و سرصدای باد تقریبا حذف گردیده است.

حرکت

موتور V10 هوراکان در راستای طولی و در وسط قرار گرفته است. تعامل بالقوه ای هوراکان اسپایدر LP610-4 مخصوصا با سقف باز دارد و با ارائه خصوصیات برابر با هوراکان کوپه ان را تبدیل به یکی از بهترین خودروهای موتور اسپرت حال حاضر کرده است. واکنش بسیار بالای موتور به بالا رفتن دور تا 8700 دور بردقیقه که بی تردید ان را تبدیل به یک سمفونی موسیقی بسیار غنی خوش اهنگ کرده از موتوری با حجم 5.2 لیتری با توانی برابر 610 اسب بخار در 8250 دور بر دقیقه و با ارائه گشتاور 560 نیوتن متر در 6500 دور بر دقیقه نشئات می گیرد. همچنین این موتور از سیستم سوخت رسانی جدیدی بهره می برد که با نام " Iniezione Diretta Stratificata " یا تزریق مستقیم طبقه ای که متشکل از ترکیب سیستم تزریق مستقیم و غیر مستقیم سوخت شناخته می شود.

حداکثر سرعت این مدل برابر است با 324 کیلومتر بر ساعت و از صفر تا صد را در رقمی برابر با 3.4 ثانیه می پیماید و برای دسترسی به سرعت 200 کیلومتر به 10.2 ثانیه نیاز دارد. که نشان از عملکرد غیر منتظره این اسپایدر دونفره می دهد. به لطف استفاده از تکنولوژی "Start&Stop"  و سیستم از کار انداختن یکی از سیلندرها در زمانی که موتور تحت فشار نیست، توسط استاندارد ECE مصرف سوخت ان در هر 100 کیلومتر فقط 12.3 لیتر گردیده است. میزان الاینده CO2 باوجود افزایش قابل توجه عملکرد این مدل نسبت به مدل گالاردو اسپایدر 14 درصد کاهش یافته است.

گیربکس دو کلاچه 7 سرعته(LFD) با سرعتی رعد اسا که برگفته از"Lamborghini Doppia Frizione" است. در قلب سیستم انتقال قدرت یک کوپلینگ چند صفحه ای هیدرولیکی قرار گرفته است . این کوپلینگ تماما بطور الکترونیکی کنترل می شود که بطور فعال برای حداکثر کارایی قطعه را سرد نگه می دارد. با این کوپلینگ امکان تغییر گشتاور بطور ازادانه بین دو محور را دارید. با توجه به تقسیم وزن کامل بین دو محور جلو/عقب به میزان 43/57 همانند مدل کوپه در عقب خودرو، یک قفل دیفرانسیل مکانیکی جهت اطمینان از کشش قدرتمند بکار رفته است.

همانند مدل کوپه، در این نسخه از یک سویچ با نام مختصر ANIMA (Advanced Network Intelligence Management) مدیریت پیشرفته اطلاعات شبکه بروی فرمان خودرو قرار گرفته تا اجازه انتخاب رانندگی در حالت های اسپرت، دینامیک، نهایت عملکرد و هندلینگ را بدهد که شامل سه برنامه: "Strada" و "Sport" و "Corsa" می شود که نتیجه ان تاثیر بر عملکرد موتور، صدا، گیربکس، سیستم AWD و سیستم ESC خودرو می گذارد. کار کرد سیستم LPI (Lamborghini Piattaforma Inerziale) یا رابط پلتفرم لامبورگینی بدین شکل است که 6 سنسور اطلاعات خودرو در حال حرکت را ذخیره می کند و با سرعتی فوق العاده در دست همه سیستم های خودرو می رساند.

این مدل لامبورگینی را بطور استاندارد با سیستم ترمز سرامیکی کربنی بهمراه دارد که کاهش سرعت فوق العاده ای را برای هوراکان اسپایدر فراهم کرده است. اندازه دیسک ها جلو برابر با 380 میلیمتر و لامبورگینی در ادامه اجازه انتخاب رنگ کالیبرها ترمز را برای مشتریانش گذاشته است. در قسمت تعلیق این خودرو از سیستم جناقی دوبل از جنس الومینیوم سبک وزن در هر چهار چرخ بهره برده است.

از دیگر اپشن های پیشنهادی لامبورگینی سیستم LDS یا سیستم فرمان دینامیکی لامبورگینی را می توان نام برد که با سرعت در جاده خودش را تطبیق میدهد و توسط سیستم کنترل ضربه گیر " magneto-rheological" با تنظیمات سبک رانندگی توسط راننده کمک فنرها سازگار می گردند.

تجهیزات داخلی

در داخل کابین یک نواوری کامل فراگرفته است. صفحه نمایشگر LCD با سایز 12.3 اینچی می تواند در حالت های مختلف و با همه اطلاعات کلیدی را به راننده از طریق نمایشگر ارائه می دهد، از قبیل اپشن نقشه های ناوبری. نمایشگر با وضوح بسیار بالا و با سرعتی بینظیر که در هر ثانیه 60 بار پردازش می کند، حتی در زمان زیر فشار کامل شتابگیری خودرو این اطمینان را می دهد بشکلی یکنواخت و روان بکارش ادامه دهد. این نمایشگر TFT بخشی از استاندارد جدید مناسب با "Lamborghini Infotainment System II" است.

راننده می تواند عملکرد نمایشگر را از طریق دکمه های روی فرمان کنترل کند: المان های عملکرد پدال های تعویض دنده پشت فرمان. دکمه مربوط به سقف بازشو، شیشه عقب خودرو بروی تونل کنسول مرکزی هستند و همینطور دکمه استارت برای روشن کردن موتور V10 که در زیر یک پوشش قرمز رنگ همانند هواپیما های جنگی قرار گرفته است. صندلی های الکتریکی هوراکان اسپایدر به یک ECU مجهز شده اند که حرکت انها را بدون برخورد به دیواره متصل به موتور تضمین می کند.

داشبورد بلند و کنسول وسط به ظرافت طراحی داخلی کمک می کنند. فضای زیبای داخلی ساخته شده که می تواند بطور گسترده ای شخصی سازی شود با انتخاب چرم ویژه الکانترا و ناپا کیفیتی بالای را منتقل می کند. در اینجا امکان انتخاب پنج حالت وجود دارد: استاندارد، الگانت اسپورتیوو با الکانترا، اسپورتیوو دورنگ با الکانترا و اسپورتیوو با چرم نرم  وبعلاوه 17 رنگ داخلی. سقف بازشو با رنگ های سیاه، قهوه ای و قرمز در دسترس است. منطبق با ان 11 رنگ بدنه قابل انتخاب است. در ادامه با برنامه شخصی سازی Ad Personam پیشنهادهای بیشتری بهمراه 5 رنگ بدنه مات ارائه می گردد.

ایتم های استاندارد مناسب به چهره ای مجلل هوراکان اسپایدر کمک می کند. که امکاناتی از قبیل: چراغ های عقب جلو LED ، رینگ های 20 اینچی Giano و سیستم چند رسانه ای "Lamborghini Infotainment System II " به همراه عملگرهای بروی انتهای تونل کنسول مرکزی. علاوه براینها اپشن های جدید پیشنهادی منعکس کننده چهره Hi-Tech هوراکان اسپایدر است. بسته سفارشی شامل: پکیج استایل خارجی، سیستم صوتی پیشرفته Sensonum® بهمراه سیستم فرمان دینامیکی لامبورگینی.

 

قیمت تمام شده خودرو

این لامبورگینی مدل هوراکان اسپایدر LP610-4 با قدرت 610 اسب بخار و سیستم AWD که در انتهای نامش عدد 4 اشاره شده که با کیفیت سختگیرانه ای در مرکز سنت اگاتا در بولونیا ساخته شده با قیمت 186.450 یورو بهمراه مالیات در بهار 2016 به مشتریانش عرضه می شود.

 

سعید ساغری

برگرفته از netcarshow.com

۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعید ساغری