لامبورگینی هوراکان LP580-2  

شرکت خودروسازی لامبورگینی برای سال  2017 مدل جدید بهینه شده هارکان با کد LP580-2 را معرفی کرده این کوپه محرک عقب می باشد. این مدل بطور ویژه طراحی و مهندسی شده تا ترکیب جدیدی از دینامیک با پکیج رانندگی هیجان اور مدل LP580-2 بالا ببرد.

لامبورگینی هوراکان LP580-2 ادامه دهنده سنت های خالص و رویایی لامبورگینی است، استفان وینکلمن مدیر عامل لامبورگینی می گوید: این مدل محرک عقب کاملا متناسب با خانواده هوراکان است و برای کسانی که علاقه به تجربه رانندگی  حتی خشن هستند و یا کسانی که در حال حاضر با دیگر مدل های محرک عقب و تنفس طبیعی لامبورگینی رانندگی می کنند. این مدل خالص ترین چهره از لامبورگینی تا به امروز است و همینطور پیشرو تکنولوژی در این کلاس می باشد. این مدل ، ماشینی خشن برای رانندگانی سختگیر است: که حداکثر لذت رانندگی را بهمراه دارد.

مدلLP580-2 برای تجربه رانندگی واقعی مهندسی و تقویت شده است.با این موتور V10 تنفس طبیعی قدرت 580 اسب بخار (426 کیلووات) را به محور عقب منتقل می کند. وزن خالص این مدل فقط 1389 کیلوگرم است بنابراین33 کیلوگرم سبکتر از نسخه 4 چرخ محرک می باشد. تقسیم وزن 40 درصد بر محور جلو و 60 درصد بر محور عقب باعث کاهش اینرسی بر محور جلو شده است. یک سیستم جدید مدیریت تنظیم توان ، تعلیق اصلاح شده، تنظیم سیستم فرمان جدید و سیستم پایداری و سیستم کنترل کشش کالیبره شده که راننده بطور مستقیم بتواند از شرایط جاده مطلع شود. حالت های قابل انتخاب در رانندگی با این مدل : Strada ، Sport و Corsa انتخاب این حالت باعث تقویت بیش فرمانی می شود که از خصیصه های رفتاری خودروهای محرک عقب است. مدل محرک عقب هوراکان با تمام نواوری ها مکمل مدل های ارائه شده LP610-4 چهارچرخ متحرک و همینطور نسخه اسپایدر است. هریک از جزئیات زیبا  طراحی هوراکان LP580-2 بواسطه نتیجه عملکرد بین طراحان Centro Stile و کارشناسان آیرودینامیک لامبورگینی است. محفظه های بزرگ جدید در جلو خودرو مخصوصا برای ورود مستقیم هوای خنک و برای افزایش نیرو رو به پایین در محور جلو از جریان باد مخالف را شکل داده شده است.  لبه اسپویلر به همراه دیفیوزر بکارفته در زیر عقب خودرو باعث بهبود جربان هواگشته  و در ضمن نیازی به استفاده از باله در عقب هوراکان نمی باشد. در مدل جدید هوراکان LP580-2 رینگ های سایز 19 با مارک Kari با پهنای متفاوت در عقب و جلو خودرو برای بالابردن چهره پرتحرک لامبورگینی جدید بکار رفته است. شرکت پیرلی لاستیک با کد PZero بطور انحصاری برای چرخ های عقب این مدل توسعه داده است. ترمزهای فولادی با دیسک و کالیبرهای الومینیومی بطور محسوسی از وزن کاسته و همچنین باعث بهبود در خنک کاری دیسک ها شده اند.

مهندسی مجدد برای بالا بردن کارایی  چرخ های عقب

هوراکان موتوری 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی نصب شده در وسط را دوباره مهندسی کرده تا حداکثر قدرتی برابر 580 اسب بخار و همچنین گشتاور خروجی برابر با 540  نیوتن متر  می کند که 75 درصد این گشتاور در دور 1000 دور بر دقیقه در دسترس است. همانند دیگر ورژن های هوراکان در مدل LP580-2 نیز سیستم غیر فعال کردن سیلندرها برای بهبود در راندمان موتور بکار رفته است. زمانی که تمام ظرفیت موتور نیاز نیست، 5 سیلندر از 10 سیلندر موتور بطور موقت توسط سوییچ  قطع کن یک بانک سیلندر را غیر فعال می کند. و در زمانیکه راننده قصد دارد شتاب بگیرد، سیستم سوییچ بلافاصله به حالت 10 سیلندر برمی گردد، این درحالیست که تشخیص اش توسط راننده تقریبا غیر ممکن است. این سیستم باعث کاهش مصرف سوخت شده که در سیکل ترکیبی 11.9 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف نموده و گاز CO2 خروجی برابر با 278 گرم در هر کیلومتر دارد. این مدل با وزن خالص 1389 کیلوگرم توانسته 33 کیلوگرم نسبت به مدل LP610-4 سبکتر شود، که نتیجه ان نسبت قدرت به وزنی برابر با 2.4 کیلوگرم بر هر اسب بخار را بدست اورد. در LP580-2 ترکیبی از الیاژ آلومینیوم و فیبرکربن در شاسی این هوراکان استفاده شده تا به کاهش وزن این مدل کمک شود با نصب کمک فنر ها بهمراه انتی رول بار ها بروی سیستم تعلیق جناقی دوبل جدید این مدل استحکام پیچشی هوراکان LP580-2 به میزان 50 درصد نسبت به مدل گالاردو LP550-2  بهیود یافته است. سیستم کلاچ دوبل بهمراه گیربگس 7 سرعته به اختصار (LDF) این اطمینان را میدهد که در سریعترین زمان دنده ها تعویض گردند و این گیربکس دارای گزینه "Launch Control" نیز هست که برای رسیدن به حداکثر شتاب در زمان شروع به حرکت از حالت سکون می شود.

سیستم الکترونیکی فرمان و گزینه انتخابی سیستم فرمان دینامیکی لامبورگینی (LDS) طوری تنضیم شده اند که بهبود در چابکی و کنترل پذیری در هر شرایط رانندگی گردیده، البته بستگی به انتخاب حالت رانندگی و سرعت دارد. قسمت عقب خودرو از دید علم حرکت بالا رفته است که احساس در مرکز بودن خودرو را می دهد.

در نسخه محرک عقب همچنین سیستم پلت فرم اینرسی (Lamborghini Piattaforma Inerziale) قرار گرفته است، این سیستم سنسوری را در مرکز ثقل هوراکان قرار داده تا شکلی 3 بعدی از همه حرکات خودرو را ترسیم نماید. این اطلاعات را در زمانی واقعی برای سیستم انتخابی (optional Magneto Rheological Suspension) فراهم می کند، در ادامه سیستم های کنترل پایداری و فرمان: سیستم ESC تنظیم شده منطبق با همه شرایط لازم جهت ثبات در حرکت چرخ های عقب در هر حالت رانندگی را تایید می کند.

احساس رانندگی و حداکثر لذت

از هر نظر لامبورگینی مدل LP580-2 را طوری مهندسی کرده تا از رانندگی لذت ببرید، به راننده اجازه درک مناسب از بازخورد تماس ماشین با جاده را می دهد. سیستم مدیریت هوشمند تطبیقی شبکه (Adaptive Network Intelligent Management) روح ایتالیای خوانده می شود! با فشردن این دکمه بروی فرمان این اجازه را می دهد که راننده حالت های مختلف رانندگی را اتخاذ کند، که با تنظیم مجدد ان خواستار ذات درونی یک مدل محرک عقب شده است، حالت STRADA برای استفاده روزانه که بصورت بسیار خفیف بازخورد بیش فرمانی و به یک جهت کشش را دارد. حالت SPORT که حالت کمی مسابقه ای واحساس بیش فرمانی خفیفی را  انتقال می دهد و حالت CORSA ضمانت حداکثر کارایی در مسیر را می دهد، درصورتی که رفتار فرمان خنثی است.

مشخصات و قیمت

مدل LP580-2 در طیف وسیعی از رنگ های داخلی و خارجی و تزیینات در دسترس است. علاوه بر این از طریق برنامه شخصی سازی " Ad Personam" لامبورگینی، گزینه های نامحدود رنگ های داخلی و خارجی دارد. همچنین یک صفحه تصویری TFT با حداکثر وضوح با سایز 12.3 اینچ به همراه اخرین نسخه سیتم اطلاعات و سرگرمی لامبورگینی 2 در پنل جلو قرار گرفته است.

در مدل های قبلی محرک عقب شامل گالاردو LP550-2 ، لامبورگینی میورا، کنتاش و دیابلو نمونه کامل با یک مفهوم دیگر از لذت رانندگی با محرک عقب بودند. در انتها لامبورگینی مدل LP580-2 در نمایندگی ها با قیمت خرده فروشی 150.000 یورو با مالیات اروپا در دسترس است.

مشخصات فنی:

بدنه و قسمت های متحرک:

شاسی: ترکیبی از آلومینیوم و فیبرکربن ساخته شده است.

بدنه: قسمت بیرونی از آلومینیوم و مواد کامپوزیت ساخته شده است.

تعلیق: جناقی دوبل از جنس آلومینیوم

کمک فنرها و تعدیل کنندها: فنرهای از جنس استیل و تعدیل کننده های هیدرولیکی MagneRide سیستم کنترل الکترومغناطیسی تعدیل کننده ها به عنوان گزینه انتخابی در دسترس است.

سیستم ESC : این ویژگی ESC/ABS را می توان از طریق ANIMA تنظیم کرد، ESC را می توان غیر فعال نمود

ترمز ها: سیستم ترمز با مدار دوگانه هیدرولیک با واحد یاری کننده خلاء ترمز، کالیبرهای 8 پیستون در جلو، کالیبرهای 4 پیستون در عقب

دیسک های ترمز: دیسک های از جنس استیل که بصورت منحنی بروی ان سوراخ شده جهت تهویه مناسب، ابعاد دیسک جلو به قطر 365 در 34 میلیمتر و در عقب 365 در 32 میلیمتر

فرمان: سیستم کمکی الکترومکانیکی، گزینه انتخابی LDS با ضریب متغییر

تایرها: بصورت استاندارد از نوع پیرلی با ابعاد 35/245 شعاع ارتفاع 19 اینچ در جلو و 35/305 با شعاع 19 اینچ در عقب

رینگ ها: بصورت استاندارد 19x J8.5 در جلو و در عقب 19x J 11

آینه ها: اینه های بغل بصورت برقی

کیسه های هوا: سایز بزرگ دوگانه در جلو، کیسه های هوا سایز بزرگ جانبی

موتور

نوع : V10 با زاویه 90 درجه با سیستم دوگانه پاشش IDS+MPI

حجم : 5204 سانتی متر مکعب

قطر/کورس سیلندر: 84.5 میلیمتر  x  92.8 میلیمتر

کنترل سوپاپ : میل سوپاپ های ورودی و خروجی با سیستم پیوسته تنظیم متغییر

نسبت تراکم : 1 : 12.7

حداکثر قدرت : 580 اسب بخار(426 کیلووات) در دور 8000 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور : 540 نیوتن متر در دور 6500 دور بردقیقه

استاندارد آلایندگی : یورو 6

اگزوز: چهار کاتالیست با مقررات Lambada

سیستم خنک کننده : سیستم خنک کننده اب و روغن

سیستم مدیریت موتور : بوش MED17

نوع سیستم روغن کاری: کارتل خشک

سیستم حرکتی

نوع : محرک عقب

سیستم انتقال قدرت : 7 سرعته LDF با کلاچ دوبل، سیستم متغییر ویژگی تعویض دنده بکمک انتخاب نوع رانندگی

توانایی

حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت

شتاب صفر تا 100 : 3.4 ثانیه

شتاب صفر تا 200 : 10.1 ثانیه

ابعاد خودرو

فاصله محور : 2620 میلیمتر

طول خودرو : 4459 میلیمتر

پهنای خودرو با احتساب اینه های خارجی : 2236 میلیمتر

ارتفاع : 1165 میلیمتر

طول محور جلو : 1668

طول محور عقب : 1620

شعاع گردش : 11.5 متر

وزن خالص : 1389 کیلوگرم

وزن / قدرت : 2.4 کیلوگرم / اسب بخار

تقسیم وزن : 40 درصد در جلو و 60 درصد در عقب

ظرفیت مخزن سوخت : 80 لیتر

مصرف سوخت

در شهر : 17.2 لیتر در صد کیلومتر

در بزرگراه : 8.9 لیتر در صد کیلومتر

ترکیبی : 11.9 لیتر در صد کیلومتر

آلاینده CO2 : 278 گرم بر کیلومتر

سعید ساغری

منبع:netcarshow