کادیلاک CTS-V قوی ترین مدلی هست که تا بحال عرضه شده طبق ادعای کادیلاک در این مدل از موتور Z06 که یک موتور V8 به حجم 6.2 لیتر و به همراه سوپر شارژر سود می برد حداکثر توان خروجی برابر 640 اسب بخار و گشتاور 630 پاوند فوت را تولید می کند این نیروگاه جثه 2 تنی را در عرض 3.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند و همچنین حداکثر سرعتی برابر 320 کیلومتر بر ساعت را می توانید براحتی بدست اورید، با این تفاسیر این مدل حتی از رقبای خود چون ب ام و M5 و بنز E63 پرقدرتر هست.

         

                   

کادیلاک با استفاده از این موتور که پاشنه اشیل شرکت برای این سالن چهاردر بی ادعا خواسته با ترکیبات جدید خود مدل CTS را دوباره بازنویسی کند و حداکثر کارایی را به رقبای خود نشان دهد .با وجود اینکه موتور CTS-V کمی از مدل کوروت ضعیفتر هست اما کادیلاک پکیج جدیدی را برای منیفولد دود ان در نظر گرفته تا محدودیتی در خروجی موتور نباشد.

                

برای انتقال قدرت این نیروگاه به چرخ های عقب باید از میان گیربکس 8 سرعته خودکار بگذرد، برای سیستم دیفرانسیل عقب این خودرو به یک کنترل الکترونیکی مجهز شده و محور ها هم بصورت نامتقارن هستند، همچنین توپی محورها بطور کامل توسعه یافته اند تا در اثر نیروی عظیم وارده در هنگام شتاب توان کافی را داشته باشند. شاسی توسعه یافته در این مدل به میزان 25 درصد مستحکم شده، کادیلاک  CTS-V از تعلیق نسل سوم که توسط سیستم کنترل ضربه گیر مغناطیسی سود می برد، این هیولا برای حفظ سرعتش نیاز به ترمز های ویژه ساخته شده توسط برمبو دارد که در جلو 6 پیستون و در عقب 4 پیستون برای مهارش کافی است. دیسک ها در عقب بصورت یک تکه و در جلو دوتکه با قطری بالغ بر 390 میلی متر است. کفش های بپا شده برای این خودرو(لاستیک) از شرکت میشلن سوپر اسپرت پایلوت با پهنای 265 میلی متر در جلو و 295 میلی متر در عقب می باشند.

              

کادیلاک CTS-V در نمای خارجی با قطعات ایرودینامیکی متفاوت از نمونه استاندارد این مدل می باشد، کاپوت فیبرکربن بصورت استاندارد شامل قسمت مرکزی برای خروج گرما و نیروی رو به پایین و باله های در زیر سپر گسترده شده تا نزدیکی چرخ ها هستند. دهانه جلو پنجره زیرین کادیلاک از جنس فیبر کربن با عمق زیاد طوری طراحی شده تا بتواند هوای بیشتری را برای سیستم خنک کننده مهیا کند. بروی صندوق عقب یک باله بزرگ جهت بالا بردن پایداری خودرو در سرعت 320 کیلومتر برساعت را دارد همچنین امکان ارتقاء پکیج فیبرکربنی دو اسپویلر عقب و جلو با اندازه بزرگتر وجود دارد.

                 

فضای داخلی خودرو همانند دیگر مدل های کادیلاک از یک خطوط استفاده می کند با داشبورد بشکل دلتا شما تسلط کافی بمحیط دارید، شما این امکان را دارید که صندلی های ریکاردو در جلو را به 16 حالت تنظیم کنید ، همچنین در قسمت عقب خودرو سازنده جای کافی در نظر گرفته تا برای پاهای سرنشینان و وسایل همراه سرنشینان کمبودی احساس نشود.

                

فضای داخلی کابین از فیبرکربن ساخته شده و توسط چرم الکانترا تزیین شده که بصورت انتخابی شما می توانید انواع دیگر الکانترا را برای روکش داخلی ان برگزینید. تجهیزات انتخابی شامل:سیستم headlining راهنمای وضعیت خطوط فرمان و وضعیت دنده ها و سیستم cue  واحد ماهواره ای دستگاه  در صورت فراموش کردن مسیر توسط فرامین صوتی فعال شده و راننده را نسبت به وضعیت جاده هوشیار می کند.

               

نتیجه دنیای سوپر سدان های چون این مدل هرروز شاهد تحولات بزرگ هست واین سیر تا زمانی ادامه دارد که توقع مشتریان پایان یابد ایا چنین چیزی امکان دارد؟؟پاسخ با شماست..

              

مشخصات فنی:                                                                    

موتور: V8 ,6162 سوپرشارژر

توان: 640 اسب بخار

گشتاور: 630 پاوند فوت

گیربکس: 8 سرعته خودکار

وزن خالص: 1880 کیلوگرم

حداکثر سرعت: 320 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت:11.7 لیتر بر هر صد کیلومتر

قیمت پایه خودرو:98000 پوند